Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft.
4400 Nyíregyháza, Hungary
Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. Company Information
General information
Bemutatkozás helyett...
Válaszok a KREATÍV szaklap kérdéseire a vidéki ügynökségek helyzetét vizsgáló cikkhez...
Cég neve: Altamira Grafikai Stúdió és Reklámügynökség Kft.
Alapítási év: 2000
Tulajdonos: Huszthy Edit Katalin, Simon Tibor
Ügyvezető: Simon Tibor
Alkalmazottak száma: változó (1 - 6 fő)
Éves forgalom: változó (1 és 100 000 000 között)
Legfontosabb ügyfelek: ALFI-KER Kft. (REÁL Csoport), MasterGood Kft., Michelin Hungária Kft., Révész Group, Kovács Tüzép Cégcsoport; Zsindelyes Pálinkafőzde, Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata, Nyíregyháza TDM, Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Fejlesztési Ügynökség, Sóstó-Gyógyfürdők Zrt.
A reklámszakmában mennyire jelent hátrányt a Budapesttől való távolság?
- Mondhatnám, 240 kilométer és legalább ennyi fényév a hátrány. Persze ez így nem teljesen igaz, mert ami onnan hátránynak tűnik, az innen a még előttünk álló útnak is értelmezhető. A hátrányt nem is igazán a távolság jelenti. Nálunk is megvannak azok a szakemberek, akik komolyan tudnának közreműködni egy-egy nagyobb kampány lebonyolításában. Az igazi hátrányt a stabil anyagi háttér hiánya okozza, amely lehetőséget biztosítana arra, hogy szervezett keretek között komoly, jól kitalált és összehangolt kampányok szülessenek.
Helyi szinten konkurencia lehet-e egy budapesti ügynökség, vagy egy nemzetközi hálózat?
- Igen is meg nem is, hiszen ez egy kicsi régió kicsi piaccal. Az itt működő kis- és középvállalkozások az esetek nagy részében „helyi erőkkel” oldják meg kommunikációs problémáikat. A nagyobb vállalatoknak, multinacionális cégeknek pedig csak a gyártósoraik kerülnek ide, reklámtevékenységüket budapesti központokból, ügynökségeken keresztül bonyolítják, így nem is igazán merülnek fel gondolatainkban mint „potenciális vásárlók”. Náluk, mint belső kommunikációt segítők jöhetünk és jövünk számításba.
Mennyire jelent problémát, hogy többnyire lokális ügyfeleknek kell dolgozniuk?
- Természetesen vannak problémás lokális ügyfelek. Tudni kell, hogy az ország e keleti szegletében a szó szoros értelmében vett reklámügynökség nem nagyon létezik. Itt a grafika, a reklám, a dekoráció vagy nyomda szavak jelentése az ügyfelek jelentős részénél összemosódik, gyakorlatilag ugyanazt jelentik. Így aztán meg sem lepődünk azon, amikor egy-egy kisebb tender alkalmával (amely az esetek nagytöbbségében árajánlat adásban kimerül) a legkülönbözőbb versenytársakkal találjuk szemben magunkat. Így történhet meg, hogy a dekorációs két cégtábla között arculatot tervez, vagy hogy a nyomdai előkészítő óriásplakátot szerkeszt, a grafikus betűt ragaszt, aki meg a városi tv-ben vagy rádióban dolgozott (tehát “híres”) az marketinges lesz (tudni kell egyébként, hogy a marketinges az arculati szakmák mindegyikét műveli, tehát grafikus, dekoratőr esetleg nyomdász is egyben, vagyis az aduász!). Ezért a helyzetért a lokális ügyfél is felelős (no meg mi is). Ezért problémás a lokális ügyfél (ezeket a gondolatokat tessék nem panaszkodás képpen értelmezni, hiszen kicsi a mi városunk, kicsi piaccal, mindenki itt akarja eladni a portékáját, itt kell hogy megéljen, ráadásul hogy itt vagyunk az a mi döntésünk és ez így van jól.). Különben nem minden lokális ügyfél problémás. Fontosak a számunkra, belőlük élünk, néha gyarapodunk.
Mi a véleménye a budapesti ügynökségek kreatív teljesítményéről?
- Mint mikor ülsz a tenger közepén szélcsend idején. Hát szép az, de néha már unalmas, aztán jön egy hajó, meg látunk bálnát. Az tök jó. Aztán ülsz a tenger közepén szélcsend idején…
Egy regionális/helyi ügyfél mennyiben különbözik egy országostól/budapestitől?
- Mindegyik a feléből akar kétszer annyit és most. Talán a különbség az lehet, hogy a helyit kicsit jobban ismerem.
Mi volt a legkellemesebb tenderélménye a cégnek?
- Nem jellemző, hogy tendereken nagyon gyakran indulnánk, de azért előfordul. Legkedvesebb élményem, amikor egy nemzetközi piacon szereplő cég arculati tenderének második fordulója után 3 évvel szóltak, hogy megnyertük…(ez komoly).
Milyen árak mozognak helyi szinten egy-egy kampány során?
- Annyira nem tudok pontos számot mondani. Az ügyfelek 99%-a a helyi médiákkal a megjelenésekre közvetlenül szerződik, a kreatívok elkészítését és (esetleg) a stratégiai tervezést adja ki nekünk. Bizonyos gyártási folyamatokban is részt vehetünk (pl.: nyomda, tv spot). Hááááááát, ha nagyon komoly kampányról van szó belemehet még akár 5 millió is.
A teljes cikk: http://www.kreativ.hu/magazin_fokusztema/cikk/_talan_latsz_egy_balnat_;
http://www.lepeselony.hu/Korkep-a-videki-ugynoksegekrol-cikkek-2410.html
Szarvas u. 4. I emelet 1. ajtó Nyíregyháza
- Opening hours
-
Monday:09:00 - 17:00Tuesday:09:00 - 17:00Wednesday:09:00 - 17:00Thursday:09:00 - 17:00Friday:09:00 - 17:00
- Parking
- The company has a parking lot.
- Phone number
- +3642310735
- Linki
- Social Accounts
- Keywords
- tourist information center
Nyíregyházi Turisztikai Nonprofit Kft. Reviews & Ratings
How do you rate this company?
Are you the owner of this company? If so, do not lose the opportunity to update your company's profile, add products, offers and higher position in search engines.